مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23382 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

از اين كه براي من خواستگاري نمي آيد، نگران و ناراحت هستم، چه بايد بكنم؟
به نظر مي رسد شما بيش از حد نگران و مضطرب هستيد. سن 22 سالگي در جامعه كنوني خيلي هم براي ازدواج دير نيست و برخي دختران در سنين حتي بالاتر از 30 سال ازدواج مي كنند؛ در نتيجه شما از حالا نبايد مأيوس باشيد. از طرفي شما امتيازهاي متعددي داريد (از قبيل: استعداد خوب، تحصيلات عاليه، ايمان و متانت و...) مسلماً اين امتيازها موجب مي شود كه ان شاءاللَّه داراي همسري خوب و مناسب گرديد. اين طور نيست كه همه دختران داراي خواستگارهاي متعددِ چنين و چناني باشند. خيلي از خانم هاي متأهل كه در زندگي خوشبخت هم هستند، مي گويند شوهر من اولين و آخرين خواستگار من بوده است. پس تعدد و كثرت خواستگار خيلي مهم نيست. ملاك هايي هم كه براي رد پسرخاله تان داشته ايد، منطقي بوده و از اين بابت نگران نباشيد و كاري كه مورد رضاي خدا باشد، هيچ گاه موجب بسته شدن بخت شما نمي گردد و آه آنان شما را نمي گيرد. شما به هيچ وجه مورد رفع رحمت خداوند قرار نگرفته ايد و نيازي به گريه و ناراحتي از اين بابت نيست. به خواستگاري رفتن دخترها نيز اگر با واسطه باشد (مخصوصاً اگر آن واسطه به پسر نگويد كه دختر من را فرستاده است) اشكال ندارد. لازم است بيشتر از اينها به خداوند اطمينان و حسن ظن و توكل داشته باشيد. مشكل ترين كارها به اراده حق تعالي حل مي گردد. اگر ما به رحمت و مهرباني خداوند اعتقاد داشته باشيم و باورمان شود كه {H{/Bإِنَّ اَللَّهَ عَلي كُلِّ شَيْ ءٍ قَدِيرٌ{w23-28w}{I2:20I}*/}H} و نيز باور كنيم كه خداوند بخيل نيست و خيرخواه بندگانش مي باشد و سختي هاي دنيا زودگذر و براي آزمايش آدميان و ساخته شدن آنان مي باشد و همواره به ياد او باشيم و...؛ ديگر هيچ گاه مضطرب و نگران نخواهيم شد. خداوند قول داده كه اگر اميد شما فقط به من باشد و تنها مرا بخوانيد، من دعاي شما را مستجاب مي كنم و كسي را كه به من توكل واقعي نمايد، كفايت و اداره نموده و مشكلاتش را رفع مي كنم. حال آيا واقعاً با اين پشتوانه محكم و آرام بخش جاي هيچ گونه نگراني باقي خواهد ماند؟ ضمناً براي برآورده شدن حاجات خود و مسأله اي كه نسبت به خاله تان احتمالش را مي دهيد، بعد از نمازها به عنوان تعقيبات، آيات 54 تا 56 سوره «اعراف» {H{/Bإِنَّ رَبَّكُمُ اَللَّهُ اَلَّذِي {w1-4w}{I7:54I}*/}.... {/Bقَرِيبٌ مِنَ اَلْمُحْسِنِينَ {w16-18w}{I7:56I}/}H} را زياد بخوانيد. هم چنين نماز امام زمان(عج) براي اين منظور مجرّب مي باشد كه كيفيت آن در كتاب مفاتيح الجنان ذكر شده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.